تبليغاتX
9 بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
.
9 10 (اگردرخواب مي ديدم غم روز جدايي را)

(به دل هرگز نمي دادم خيال آشنايي را)

10 11 11 12 13
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
13 14


Javascripts


14

12 مهندسی علوم و صنایع غذایی

وبلاگ مقالات وخبرهای رشته مهندسی صنایع غذایی
تحقیقات جدید حاكی است آن دسته از افرادی كه از رژیم كم چربی گیاه خواری مطلق استفاده می كنند(حتی محصولات لبنی را هم از وعده های غذایی خود حذف كرده اند)، میزان قند خون پایین‌تری دارند و كاهش وزن نیز در آنها بیشتر از افرادی است كه از رژیم‌های استاندارد انجمن دیابت آمریكا پیروی می‌كنند.
با استناد به گزارشی كه در ژورنال انجمن دیابت آمریكا به چاپ رسیده است، این افراد(گیاه خواران مطلق) در كاهش میزان كلسترول خون نیز موفق تر بوده اند و عملكرد كلیوی در آنها در سطح بهتری قرار دارد. افراد تحت رژیم نیز معتقدند كه پیروی از یك رژیم گیاه خواری مطلق، آسان تر است، چرا كه مجبور به اندازه گیری پروتئین ها یا محاسبه كالری نیستند.
دكتر نیل برنارد- رئیس انجمن پزشكان- در كنفرانس خبری اعلام كرد: «من امیدوارم این مطالعات به جایی منتهی شود كه رژیم غذایی بر نسخه و دارو در كنترل و درمان دیابت، پیشی بگیرد و به عنوان اولین تغییر در شیوه زندگی این افراد به حساب آید.دكتر برنارد و همكارانش در دانشگاه جورج واشنگتن، دانشگاه تورنتو و دانشگاه كارولینای شمالی، ۹۹ نفر را كه از بیماری دیابت نوع۲ (غیروابسته به انسولین) رنج می بردند، تحت بررسی قرار دادند. در این تحقیق، افراد به شكل تصادفی تحت رژیم های كم چربی و كم شكر گیاه خواری مطلق یا رژیم استاندارد انجمن دیابت آمریكا قرار گرفتند.
بعد از ۲۲ هفته، بررسی نتایج حاكی از آن بود كه ۴۳درصد از افرادی كه تحت رژیم گیاه خواری مطلق بودند و ۲۶درصد از افرادی كه رژیم استاندارد گیاه خواری را رعایت می كردند، قادر به قطع یا كاهش استفاده از داروهایی نظیر انسولین یا داروهای كنترل كننده گلوكز شدند.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انجمن قلب امریكا (AHA) میِ‌گوید رژیم غذایی گیاهخواری می‌تواند خطر دیابت و بیماری قلبی را كاهش دهد.
اما گیاهخواران همچنین باید غذاهایی بخورند كه حاوی مقدار متعادل مواد مغذی باشد.
اصول راهنمای AHA در این مورد اینها هستند:
▪ به مقدار كافی پروتئین بخورید. می‌توانید سویا را به غذاهایتان اضافه كنید كه غنی از پروتئین است.
▪ به مقدار كافی مغزهای خوراكی مانند گردو و بادام، غلات كامل و سبوس‌دار و بنشن‌جات بخورید.
▪ با خورد ن مقدار زیاد اسفناج، لوبیا، میوه‌های خشك‌شده و غذاهای غنی‌شده با آهن نیاز خود را به این ماده برطرف كنید.
▪ غذاهای غنی‌شده با ویتامین B۱۲ بخورید یا به مصرف مكمل‌های ویتامین ‌B۱۲ بپردازید.
▪ از غذاهای چرب و شیرین اجتناب كنید.


+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم فروردین 1386ساعت 20:18  توسط سینا  | 

محققان فرانسوی دریافتند خطر بروز سرطان سینه در زنانی یائسه‌ای كه رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد استروژن مانند "لیگنان" دارند، كاهش می‌یابد.
محققان فرانسوی دریافتند خطر بروز سرطان سینه در زنانی یائسه‌ای كه رژیم غذایی گیاهی غنی از مواد استروژن مانند "لیگنان" دارند، كاهش می‌یابد.
لیگنان گروهی از مواد شیمیایی موجود در گیاهان و یكی از بزرگترین طبقات فیتوستروژن بشمار می‌آید كه مانند استروژن و آنتی اكسیدان عمل می‌كند.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اینترنتی رویترز،دكتر "فرانك كلاول كاپلون" از موسسه ملی و سلامت تحقیقات پزشكی "ویل جویف" فرانسه، گفت : استفاده از دستورالعمل غذایی عمومی برای یك رژیم غذایی سالم و معقول كه حاوی میزان سرشار و متنوعی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار (كه همگی غنی از لیگنان هستند) باشد، می‌تواند مانع از بروز سرطان سینه در زنان یائسه شود.
این گروه تحقیقاتی‌فرانسوی رابطه بین‌وجود این چهار نوع ماده غذایی گیاهی در رژیم غذایی و خطر بروز سرطان سینه رادر ‪ ۵۸‬هزار و ‪ ۴۹‬زن یائسه فرانسوی مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس نتایج این تحقیقات كه در مجله "موسسه ملی سرطان" به چاپ رسیده است در یك دوره میانگین ‪ ۷/۷‬ساله، سرطان سینه در یك هزار و ‪ ۴۶۹‬زن تشخیص داده شد.
این تحقیق نشان داد زنانی كه میزان زیادی لیگنان در رژیم غذایی خود داشتند در مقایسه با زنانی كه میزان كمتری از غذاهای حاوی لیگنان مصرف می كردند خطر ابتلا به سرطان ‪ ۱۷‬درصد كاهش داشته است.
این در حالی است كه داشتن یك رژیم غذایی سرشار از غذاهای گیاهی می‌تواند بعنوان فرضیه راهبرد ممانعتی برای ابتلا به سرطان سینه تلقی شود.
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم فروردین 1386ساعت 20:11  توسط سینا  | 

تیم پانزده نفره مخترعان جمهوری اسلامی ایران برای شركت در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و ابتكارات ارشمیدس ‪ ۲۰۰۷‬روسیه امروز ‪۶‬ فروردین عازم كشور روسیه شد.
تیم پانزده نفره مخترعان جمهوری اسلامی ایران برای شركت در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و ابتكارات ارشمیدس ‪ ۲۰۰۷‬روسیه امروز ‪۶‬ فروردین عازم كشور روسیه شد.
به گزارش روز دوشنبه موسسه حمایت از پژوهشگران، مخترعان و مبتكران ایران، نمایشگاه اختراعات و ابتكارات ارشمیدس از تاریخ ‪ ۲۷‬تا ‪ ۳۰‬مارس (‪۷‬ تا ‪ ۱۰‬فروردین) در سالن شماره ‪ ۱۱‬پارك ‪ SOKOL NIKI‬مسكو و با حضور مخترعانی از ‪ ۲۰‬كشور جهان برگزار خواهد شد.
دراین تیم دانشجویان و اساتید از دانشگاه‌های كشور با طرح‌های مختلف حضور دارند و سرپرستی این تیم بر عهده "حدیثه میرزازاده" است.
دهمین نمایشگاه بین‌المللی ابداعات و اختراعات ارشمیدس در مسكو زیر نظر "سازمان فدرال ثبت مالكیت‌های معنوی"، "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" و "ریاست جمهوری روسیه" برگزار می‌شود.
بازدیدكنندگان این گردهمایی شامل تولیدكنندگان،صاحبان صنعت در روسیه، خبرنگاران، طراحان صنعتی خبره، مخترعان، محققان، دانشجویان و دانش آموزان است كه این ارتباط راه یك ایده نو تا تولید انبوه را برای مخترعان كوتاه می‌كند.
هیات داوران متخصص در هر رشته به بازدید و بررسی طرح‌ها پرداخته و با تصمیم‌گیری آنها در مراسم تجلیل و اختتامیه، در روز آخر نمایشگاه جوایزی اهدا می‌شود.
دكتر "كامل ادریس" رییس سازمان مالكیت فكری ملل متحد (‪ (WIPO‬در خصوص نمایشگاه ابداعات و اختراعات ارشمیدس می‌گوید مزایای شركت در این نمایشگاه حضور در عرصه بین‌المللی اختراعات روز دنیا، آشنایی با مخترعین و محققین دیگر كشورها، برقراری ارتباط با انجمن‌های مخترعین در كشورهای مختلف و امكان عضو شدن در آنها است.
در این نمایشگاه میزگردها و كنفرانس‌های علمی برگزار می‌شود كه شركت كنندگان می‌توانند از آنها در جهت ارتقا اطلاعات خود استفاده كنند.
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم فروردین 1386ساعت 20:9  توسط سینا  | 

زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی افراد به ویژه کودکان و بزرگسالان شود.
زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی افراد به ویژه کودکان و بزرگسالان شود.
زیاده روی در مصرف شیرینی ، شکلات و مغزها اغلب باعث بروز مشکلات گوارشی نظیر درد معده، تهوع و استفراغ خواهد شد . هچنین باعث بی اشتهایی در این مصرف کننده ها می شود و تداوم این وضعیت به مدت ۲ هفته در ایام تعطیلات می تواند مشکلات جدی را برای افراد به همراه داشته باشد.
زیاده روی در مصرف آجیل و انواع شیرینی می تواند به بروز مشکلات گوارشی و نیز افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن شود. ضمن آن که در افرادی که مبتلا به قند یا چربی خون بالا هستند زیاده روی در مصرف این خوراکیها باعث بروز اختلالات خطرناک در وضعیت سلامت خواهد شد.
چربی موجود در آجیلها از نوع چربی مضر نیست اما برای کسانی که به مشکلات گوارشی مبتلا بوده و یا دچار اضافه وزن هستند می تواند خطرناک باشد.
ورزش به مدت ۲۰ دقیقه در روز در هوای آزاد بسیار اهمیت دارد. همچنین وعده های غذایی در ایام نورز از اهمیت بسیاری برخوردار است چون نباید زمان این وعده ها جابجا شود بنابراین مصرف خوراکیهایی نظیر آجیل و شیرینی باید به اندازه ای باشد که اختلالی در مصرف وعده های اصلی غذایی ایجاد نکند.
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم فروردین 1386ساعت 20:8  توسط سینا  |