تبليغاتX
9 بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران
.
9 10 (اگردرخواب مي ديدم غم روز جدايي را)

(به دل هرگز نمي دادم خيال آشنايي را)

10 11 11 12 13
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
13 14


Javascripts


14

12 مهندسی علوم و صنایع غذایی

وبلاگ مقالات وخبرهای رشته مهندسی صنایع غذایی
مصرف ریحان در تسكین سردرد و میگرن و نیز در درمان سرفه و تنگی نفس موثراست.
مصرف ریحان در تسكین سردرد و میگرن و نیز در درمان سرفه و تنگی نفس موثراست.
ریحان سبز گیاهی است یكساله كه بلندی آن تا شصت سانتی مترمی‌رسد و برگهای جوان آن سبز و روشن و‌ به شكل بیضی نوك تیز با دندانه‌های ریز و معطراست.
طبیعت این گیاه گرم و خشك ‌می باشد و خواص درمانی آن مقوی، محرك و بادشكن است و به هاضمه كمك می‌كند، علاوه براین تب بر، آرام كننده و ضد اسپاسم است.
ریحان باعث رفع بوی بد ناشی ازخوردن سیر و پیاز می شود. همچنین زخمهای دهان را از بین ‌برده و كندی دندان را برطرف می‌كند.
از سوی دیگر، ضعف معده و ضعف اعصاب را رفع، و انواع سردرد و میگرن را تسكین می‌دهد. برای قی كردن و سكسكه و پولیپهای بینی مفید بوده و درد سینه، سرفه و تنگی نفس را نیز درمان می‌كند.
تخم ریحان هم ملین است وهم برای قطع اسهال مصرف می‌شود. اسهال خونی و سوزاك و زخمهای خورنده را درمان و دم كرده تخم آن درجه حرارت بالای بدن را كاهش می‌دهد
اضافه‌کردن ادویه‌جات و سبزی‌های معطر به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد.
اضافه‌کردن ادویه‌جات و سبزی‌های معطر به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد.
به گزارش هلث‌دی‌نیوز دکتر سوزانا زیک، متخصص طب طبیعی و پژوهشگر نظام بهداشتی دانشگاه میشیگان در این باره می‌گوید: "افزودن این گیاهان معطر به غذاها می‌تواند به حفظ وزن طبیعی کمک می‌کند. به علاوه آنها می‌توانند به پیشگیری از برخی سرطان‌ها کمک کنند، و حتی فشارخون را کاهش دهد، به کنترل قند خون کمک کند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد."
با جایگزینی چاشنی‌های معمول که حاوی قند،نمک، و چربی هستند با این گیاهان معطر می‌توان هم به حفظ سلامتی کمک کرد و همه به غذا رایحه بخشید.
دکتر زیک این ۱۰ نکته را برای انتخاب بهترین گیاهان معطر توصیه می‌کند:
▪ نمک را با گیاهان معطر جایگزین کنید.گیاهان معطری مانند مرزنگوش، آویشن، رزماری، جعفری و سیر می‌توانند رایحه‌ طبیعی غذاها را بیرون بکشند.
▪ از سیر تازه استفاده کنید. سیر می‌تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد.
دکتر زیک می‌گوید: "برای به دست آوردن حداکثر منافع لازم است دست کم سه پر سیر متوسط تازه در روز مصرف کنید. سیر خشک یا سیری که مدت‌ها مانده باشد، خواص خود را از دست می‌دهد."
▪ رزماری بخورید. رزماری حاوی مواد آنتی‌اکسیدانت است که تصور می‌رود حافظه را بهبود بخشد و احتمالا به پیشگیری از سرطان کمک کند.
▪ با کمک ریحان، مرزنگوش و رزماری با سرماخوردگی مبارزه کنید. اسانس‌های روغنی موجود در این گیاهان ممکن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شما کمک کند.
▪ سرفه مزمن را با آویشن درمان کنید. زیک می‌گوید: "منافع بهداشتی آویشن بی‌نظیر هستند. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه، حتی سیاه‌سرفه استفاده می‌شده است."
▪ برای کمر درد زردچوبه بخورید. پژوهشگران دریافته‌اند که ماده‌ای به نام کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، دارای خواص ضدالتهابی است. زردچوبه می‌تواند به تنهایی، و اضافه‌شده به ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.
▪ با کاری با سرطان بجنگید. همچنین معلوم شده است که کورکومین باعث کوچک‌شدن پولیپ‌های روده بزرگ پیش‌-سرطانی می‌شود.
▪ از "ادویه‌ گرم" برای کاهش فشارخون استفاده کنید. ادویه گرم مانند زنجبیل،جوز بویا، دارچین،فلفل شیرین،فلفل سیاه و فلفل قرمز باعث حرکت خون از قسمت‌های مرکزی بدن به پوست می‌شوند. به گفته دکتر زیک این وضعیت باعث می‌شود خون به صورتی یکنواخت‌تر در سراسر بدن پخش شود و ممکن است فشارخون بالا را نیز کاهش دهد.
▪ برای تسکین معده زنجبیل بخورید. موادی به نام جینجرول‌ها که در زنجبیل وجود دارند می توانند به کنترل تهوع کمک کنند.
▪ شکر را با ادویه جایگزین کنید. ادویه‌جاتی مانند دارچین و جوز بویا را به جای شکر برای شیرین کردن تنقلات استفاده کنید.
به گفته متخصصان مصرف ادویه همچون فلفل قرمز و سبزیجات مانند كلم بروكلی بهترین روش برای پیشگیری از سرطان محسوب می شود.
به گفته متخصصان مصرف ادویه همچون فلفل قرمز و سبزیجات مانند كلم بروكلی بهترین روش برای پیشگیری از سرطان محسوب می شود.
دكتر فرزاد شیدفر، متخصص تغذیه گفت: كلم بروكلی و فلفل قرمز یكی از بهترین سبزیجات ضد سرطان هستند. وی با بیان این كه بعضی از مواد غذایی در پیشگیری یا كند شدن روند رشد سرطان ها بسیار موثرند، افزود: مطالعات نشان داده است، ماده ای به نام كاپسالیسین (عامل طعم تند فلفل) در پیشگیری از سرطان لوزالمعده كه نوعی سرطان خطرناك و تهاجمی است موثر است.
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم اسفند 1385ساعت 9:13  توسط سینا  | 

براساس جدیدترین بررسی‌ها، رژیم غذایی غنی از بستنی و سایر مواد لبنی حاوی چربی زیاد، ‌خطر بروز ناباروری و دشواری در تخمك گذاری را در زنان كاهش می‌دهد.
براساس جدیدترین بررسی‌ها، رژیم غذایی غنی از بستنی و سایر مواد لبنی حاوی چربی زیاد، ‌خطر بروز ناباروری و دشواری در تخمك گذاری را در زنان كاهش می‌دهد.
این یافته‌ها از سوی مركز مطالعات بهداشتی دانشكده بهداشت عمومی هاروارد انجام گرفته و در مجله اروپایی هیومن ری‌پروداكشن به چاپ رسیده است.
نتایج این مطالعات حاكی ازآن است: زنانی كه حداقل یك نوبت در روز از محصولات لبنی چرب مصرف می‌كنند ۲۷ درصد كمتر با مشكل ناباروری مواجه می‌شوند چرا كه مصرف مواد لبنی كم چرب باعث فقدان تخمك گذاری و در نتیجه ناباروری در برخی از زنان می‌شود.
با این حال محققان می‌گویند: زنان نباید كاملا به این نتایج به طورقطعی اطمینان كنند چرا كه این یافته بر اساس گزارشات تهیه شده از زنان در این زمینه است و اساس قطعی علمی ندارد.
متخصصان تغذیه مصرف بستنی دو بار در هفته را توصیه می‌كنند.
به نقل از روزنامه zaman چاپ باكو بستنى يكى از بهترين مواد ماه‌هاى گرم سال است كه مصرف آن مى‌تواند در تامين كلسيم مورد نياز بدن كودكان مؤثر باشد.بستنى به خاطر داشتن ميزان فراوان شير از ارزش بالاى انرژى‌زايى برخوردار است.همچنين، اين ماده غذايى عناصر و مواد ارزشمندى همچون كلسيم، آهن، فسفر، منيزيم و ويتامين‌هاى A و B و C، پروتئين، كربوهيدرات و .. را در خود جاى داده است.گفتنى است به خاطر افزايش ميزان ميكروارگانيسم‌هاى شير در مدت كوتاه، بهتر است بستنى تهيه شده از شير پاستوريزه مصرف شود و از طرفى ديگر بايستى ميزان و نوع مواد نگهدارنده، مواد رنگي، نوع بسته‌بندى و استانداردهاى يك بستنى مورد توجه قرار گيرد.شايان ذكر است اين دسر محبوب روزهاى گرم تابستان براى نخستين بار در ۳ هزار سال پيش در كشور چين تهيه و كشف شد.
شركت بیمه بهداشت آلمان درباره ارتباط بین مصرف بستنی و ابتلا به سردرد هشدار داد.
شركت بیمه بهداشت آلمان درباره ارتباط بین مصرف بستنی و ابتلا به سردرد هشدار داد.به نوشته عرب آنلاین ، شركت تكنیكر كرانكینكاسه و تی كی اعلام كرد: خوردن سریع بستنی باعث ابتلا به سردرد می شود. این سردردها اگرچه زودگذرند اما در درازمدت مزمن می شوند.برخی از مواد به كار رفته در بستنی باعث ناراحتی در اشخاصی كه حساسیت دارند می شود. این شركت توصیه كرد: پیش از خوردن بستنی به مواد به كار رفته در آن دقت كنید.
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم اسفند 1385ساعت 9:9  توسط سینا  |